ShoutMix chat widget

::..Geng Cik Niesa..::

Thursday, June 17, 2010

Dendam Kesumat Aku Dengan Lori Sampah


Salam sume. Malam nih aku nak cite kat korang pasal dendam kesumat aku dengan lori sampah. Kalau difikir2 balik keadaan tue bleh gelak sendiri aku.he3. Korang nak aku cite terus ke korang nak aku bagitau definisi lori sampah dulu...hik3..Lori sampah tue dapat di definisikan sebagai bla bla bla bla bla.he3.Skema je aku kan.he3.Okaylah, satu hari tue lepas aku masak tuk bekpes mak aku ade bgitau:

Emak : ****(nama timangan aku..he3) , nanti jangan lupa buang sampah kat dapur tue ye. Pukul 8 nanti lori sampah nak amik. Jangan lupe plak.
Aku : Ye, nanti orang buangkan. (Walaupun sebonarnye malas nak buang.hik3)

Lepas aku buat bekpes tue aku tido jap. Letih maa. Sebab ari sebelum tue aku tak tido lena sebab aku blaja tuk paper final keesokan hari nye. Tengah aku syiok bermimpi tue mak aku call dari sekolah tempat die mengajar.

Emak : **** da buang tak sampah kat dapur tue?
Aku : Ye, nak buang la nih (sedangkan aku masih kat atas katil hik3)

Aku sambung tido lagi (liat punye anak he3). Baru je aku nak sambung tido, aku terdengar bunyi yang seakan-akan aku pernah dengar tapi dimana ya.he3. Baru aku ingat. Lori sampah da datang. Dengan pengalaman yang aku ade masa aku jadi atlit olahraga kat sekolah dulu (saje aku nak bagitau kat korang dulu aku atlit..hik3) aku lari dengan langkah sejuta (peribahasa baru.hik3) pegi ke dapur amik sampah. Bile da sampai kat depan pintu rumah, aku tengok lori sampah da terpacak kat depan rumah. Yang lawaknye dengan muka yang blurr dan mamai aku tue driver lori tue lambai aku. Oleh sebab nak control ayu kan (he3 poyo), aku pon lambai la die balek sedangkan sebelah tangan aku tue masih lagi pegang plastik sampah.hu3. Sampah kat tangan tue aku buang gak dalam tong sampah dan berharap mak aku takkan perasan yang sampah tue tak kene amik lori sampah. Lau die perasan gak aku da ready da dengan ayat kelentong aku.hik3. Lau die tanye aku bagitau la lori sampah tak amik ari nih..ha3. Kalau difikir2 balik bukan dalam drama tv je bende ni berlaku tapi di alam realiti pon ade gak berlaku dan bende tue terkene kat batang hidung aku sendiri.ha3.

Bola Bowling

Disebabkan kite da cite pasal bende yang hanya berlaku kat dalam tv tapi tak di alam realiti. Aku ade satu cite yang bleh wat aku pecah perut bile difikir2 balik.ha3. Haaa pasal bola bowling la Lepas kitorang abes final exam aku dan dua orang member aku da plan nak gi main bowling, Main punye main tiba la turn member aku sorang nih. Nama die Maya. Dengan muka condifent (he3) dia amik bola oren saiz 6 die tuh. Mase die nak lontar tue kitorang tengok la die lontar bola. Ingatkan bola tue pegi ke depan alih2 bola tue pegi ke belakang. Dengan perasaan yang tidak ade perikemanusian aku dengan member aku sorang gelak la. Ingatkan tak nak gelak kat die. Tapi da tak dapat tahan so gelak je la. Nasib bek la masa tue orang tak ramai sangat sebab masa tue kitorang main ari Jumaat. Kalau tak memang malu tahap gaban la die.he3.

Restoran Nasi Briani

Haaa. Nie satu gi cite yang aku anggap memalukan dan bleh tahan kelakar gak. Mak aku ajak kitorang adik beradik pegi makan nasi briani. Restoran yang die nak pegi tue bukan main jauh gi sedangkan nak makan nasi briani je. Alasan die nasi briani kat restoran tue sedap dan banyak. Sampai kat restoran tue kitorang order la nasi briani ayam dan daging. Mak aku suruh aku tanye kat tokey tue bape sume dan aku bagitau la sume RM32. Dengan condifentnye mak aku bukak la wallet die. Alih2 die bagitau aku duit die tak cukup .Lupe nak pegi ATM kata nye.he3. Nasib baik la masa tue aku bawak wallet, selalunye aku tak bawak wallet (nak jimat duit..ha3) kalau tak terpaksa la aku tercongok-congok tunggu mak aku amik duit. Hu3..Salah satu pengalaman yang aku tak dapat lupa sampai sekarang. Okay la. Sekarang pon da tengah malam, Sampai kat sini je la entry aku. Da tak larat da nak taip lagi.hu3. Entry nie pon da kire panjang macam nak buat novel je.ha3. Bubyee sume.

No comments: