ShoutMix chat widget

::..Geng Cik Niesa..::

Wednesday, June 16, 2010

Member@Kawan@Sahabat@Friend@Buddy n etc


Salam sume..Ari nie hati aku terdetik nak wat entry tentang kawan atau bahasa pasarnye member la eh..Sebelum aku wat entry nih aku da wat baca entry tentang kawan kt blog2 len..Bile aku baca pndangan dorang tentang kawan, aku dapat simpulkan setiap sorang ade definisi kawan dorang sendiri. Ade yang menetapkan standard yang tinggi memilih seorang kawan dan ade gak yang men tangkap muat je pilih kawan. Asalkan ade kawan kire ok la eh. Bagi aku, aku tidak menetapkan standard yang tinggi untuk memilih kawan tetapi tidak terlalu rendah gak..Bagi aku yang sederhana itu lebih baik..Chewaahh..Serius betol entry aku kali nih. Member biasa dan member baik pasti ada perbezaannye kan. So, untuk kali ni aku akan bagi pendapat aku tentang perbezaan kedua-dua nye.

Member Biasa
  • Teman lepak-lepak bile free
  • Bile berselisih just tegur je
  • Teman yang hanya ada bile kite senang je
  • Teman yang tak nak ambil tahu nape korang sedih
  • Teman yang bile kite susah dorang cuba lari 100 meter
  • Teman yang tanya pasal assignment korang
  • Teman yang tanya macam mane nak wat keje ni keje tu


Member Baik Punye
  • Bile kite susah dorang selalu tolong kite selesaikan masalah
  • Teman yang tanya korang sihat ke tak?
  • Teman yang tanya ko da makan tak?
  • Teman yang sanggup bagi korang pinjam duit bile korang pokai
  • Teman yang selalu dengar masalah korang walaupun kadang-kadang dorang tak mampu nak selesaikan masalah korang
  • Teman yang selalu jadi pendengar yang baik kepada korang
  • Member yang selalu ade masa korang senang dan susah
  • Teman yang tak berkira dengan korang
  • Teman yang tau ape korang suke dan ape korang tak suke
  • Teman yang tanye nape korang sedih
  • Teman yang selalu wat keje2 giler dengan dorang (tue bagi aku la ehh..he3)
Kesimpulannya
janganlah
cari 
member
yang
(Gambar Hiasan)
 hanya bawak korang main gelongsor..he3
dan 
janganlah cari member yang hanya
 (Gambar Hiasan)
 ada masa korang lapar je...he3
Gurau je..he3..
Kesimpulannya, tepuk dada tanya hati. Andai tersalah pilih kawan binasalah anda...Renung-renungkan dan selamat beramal...he3

No comments: