ShoutMix chat widget

::..Geng Cik Niesa..::

Saturday, July 10, 2010

Kisah Aku dan Wayang Cathay



Salam sume..Ari nih aku nak cite kat korang pasal pengalaman aku tengok wayang kat Cathay yang ala-ala zaman P.Ramlee gitu.he3..Mesti korang tak caya kan..Still ade ke panggung wayang Cathay masa aku kecik?..Aku nih kira bernasib baik dapat pegi sebab setahun lepas aku pegi panggung wayang tue da tutup...Masa tue umo aku dalam 7 tahun gitu. Filem yang aku tengok masa tue kalau tak salah aku filem Sembilu 2...hik3..Kecik-kecik dulu aku da pandai jiwang2 nih. Aku minat sangat filem kalau ade Awie dan Erra Fazira. Kira sume filem dorang aku tonton termasuklah Bara, Gemilang, Maria Mariana dan Sembilu...Walaupun filem dorang berkonsepkan jiwang (chewahhh...ha3) aku layannn gak walaupon belom cukup umo..he3..
Okay sekarang aku nak cite kat korang first time aku masuk panggung wayang Cathay..Korang pon tau kan panggung Cathay lama macam mana rupa dia..Sebelum aku masuk tue mak saudara aku sempat gitau nanti kalau da duduk dalam panggung jangan lupa simpul kaki takut tikus merayap kat bawah kerusi silap-silap kaki korang kena jilat dek tikus a.k.a penghuni setia cathay (uwekkkk...rasa nak muntah lak..hu3). Bila melangkah je dalam panggung tue hanya Allah je yang tau macam mana keadaan panggung tue yang penuh dengan sampah sarap dan jerebu buatan hasil daripada perokok yang takde kesedaran fizik...opsss salah, kesedaran sivikla...he3..Nak tak nak terpaksa je aku redah sebab da terlalu obses nak tonton cite sembilu..Yang paling aku bengang masa tue da ar panas dalam panggung tue tengah aku syok2 tengok ade ar satu kaki yang boleh aku katakan seperti kaki bapak gorila hinggap kat belakang kerusi aku. Mentang-mentang ar aku ni budak kecik  masa tue (masa tue je eh..ha3) suke suki je die letak kaki die kat belakang kerusi aku..Kalau la aku ade gergaji nak je aku kerat kaki die..Lagi satu yang aku tak puas ati masa tue, da ar aku budak kecik sempat gak dorang wat filem sendiri arahan yusof selam (ha3) kat belakang...Masa kitorang pegi tengok wayang mak saudara sempat gak beli aku keropok, air coca cola dan gula batu tapi bila da masuk dalam panggung tue aku tak jamah pon..Mana ade selera lagi aku nak makan kalau panggung da macam kandang ayam..Alih2 makanan tue kitorang makan kat umah jew.he3..Tapi zaman sekarang da ok sebab keadaan panggung yang bersih dan selesa tak macam dulu..Tapi satu jew benda yang tak dapat dibuang sampai sekarang..Korang nak tau tak ape?????...Jawapannya....jeng3..he3..Dari dulu sampai sekarang ade jew orang yang tengok wayang sambil wat filem kat belakang....Betol tak????..ha3..


P/S: Sampai sekarang aku minat lagu bara, ratuku, tragedi oktober, maria-mariana, di ambang wati...hik3

No comments: